dethandlaromjag.blogg.se

Ventilen för det som behöver stötas, blöta, ältas och smältas

Diskussion

Publicerad 2013-03-22 18:36:52 i Relationen till maken

Vi är inte helt bra på att diskutera  ingen av oss
 
Jag bli ältande och lite dominerande tillrättaviande.
 
Han knyter sig med armarna i kors och vill knappt titta på mig. Känner sig trängd och kastar gärna tillbaka oavsett om det riktigt var det vi pratade om (tycker jag).
 
Vi kom i alla fall igår överens om att det är viktigt att kunna ha framåtsyftande diksussioner där vi inte är eniga eller ser olika på saker, eller missförtsått varandra eller vad det nu än må vara. Då måste vi lyssna, på riktigt lyssna på varandra, inte gå i försvar utan istället tillsmmans varapositivt lösningsorienterade. Tror jag vi kom överensom om det nu inte var så som det oftast är, att han sa Ja för att jag skulle bli tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela