dethandlaromjag.blogg.se

Ventilen för det som behöver stötas, blöta, ältas och smältas

Bättre! Absolut bättre!

Publicerad 2013-04-13 18:17:39 i Relationen till maken

Något har förändrats - jag vet inte vad. Men det är bättre. Jag var nog inne i en humördipp, Han åxå. Visst finns det saker vi skulle kunna jobba på - arbetsfördelningen tex....jag kommer att jobba på den på mitt vis...Jag kommer börja med att tvätt-vägra. Tvättar inte han, tvättar inte jag (annat än det som gynnar mig). Kanske barnsligt...men jag tror mig veta att en demonstration är mer effektiv än ett samtal han bara tycker är jobbigt. jodå - visst skulle vi säkert må bra av lite terapi åxå...men jag känner mig...jag kommer inte att ta ta i det. Det finns flera anledningar.. 1 jag orkar inte 2 schemat är så späckat som det är utan att knöka in även detta 3 det känns bättre 4 Han kommer att tycka jag är så inihlvt jobbig som föreslår det...och just nu orkar jag inte 5 Han tar på mig igen...och jisses vilken betydelse det har för det emotionella

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela