dethandlaromjag.blogg.se

Ventilen för det som behöver stötas, blöta, ältas och smältas

Arbetsfördelning

Publicerad 2013-04-04 15:28:00 i Relationen till maken

Innan Åre:
Jag packar till mig och barn inklusive matsäck och annat praktiskt.
Han packar sitt och bilen
Han kör bilen

I Åre:
Jag ser till att det finns mat, det blir mat, att vi har matsäck
Han diskar
Jag packar mina och tjejrnas saker
Han packar bilen

Efter Åre:
Han kör bilen
Jag packar upp mitt och barnens
Jag tvättar, viker, sorterar och funderar på vad som inte kommer att vara lagom till barnen nästa år
Han packar upp sitt, väskorna står i kvar i hallen
 
 
Rubriken är arbetsfördelning - vilken arbetsfördelning?
Ofördelning!
 
Jag antar att vi inte är unika...
Men jag bli så inihelvetti bitter på att jag "jämnt" måste göra "allt".

Kommentarer

Postat av: Kattmamman

Publicerad 2013-04-04 15:36:20

Visa honom listan och fråga vad han tänker om den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela